Wednesday, November 21, 2012

School Days

Motif gambar? *tangan di dada mata ke atas*

Dah memang terang lah kan sekarang ni cuti sekolah tak kan cuti raya pula. Alang dah cuti ni aku buat muka kesian muka comel semua ada kat umi dengan ayah. Sebabnya nak ambil lesen kereta. Actually benda ni nak buat lepas habis SPM tapi just ajak-ajak ayam ajak macam tu je. Lagipun adik aku beria nak sangat ambil lesen juga tapi lesen motor lah tak kan kereta kot. Umur baru berapa ada hati nak ambil kereta -_- tup tap tup tap umi ayah bagi lampu hijau. Dalam hati aku dah menari chicken dance dah. Haha wkwk tapi pagi esoknya..

Umi: *sambil iron baju* tieka ambil lesen motor lah. Lesen kereta nanti dulu.
Me: *online fb* haaa? *buat muka*
Umi: Yelah ambil lesen motor.
Me: Tapi kenapa nak ambil motor pula? Kereta?
Umi: Ambil motor dulu. Kereta kemudian. Lagipun nanti motor umi beli.
Me: Alah, tieka mana reti bawa motor lah miiii.
Umi: Nanti kat sana orang tu ajar lah kan macam mana nak bawa.
Me: Tapi..fobia bawa motor. Takut nak bawa. Tak berani :(
Umi: Eh cuba. Bawa dulu.
Me: Hmmm yelaaahhh. Tieka ambil lesen motor. Kereta bila pula?
Umi: Ambil satu-satu dulu. Kereta tu kemudian. Bila-bila boleh.
Me: Ok

Last Monday kursus 5 jam. Betapa bosan nak mati aku dalam tu. Dengan sejuknya, ngantuk semua ada. First sessi boleh tahan lagi. Uncle Bobby buat lawak tapi still buat aku ngantuk juga. Aku pun tak tau kenapa. Hahaha. Menyempat lagi aku tidur. Budak cina depan aku haa dari awal sampai akhir tidur je kerja. Tak tau lah yang duduk kat belakang sekali pun join sekali. Eh sumpah bosan duduk dalam tu -_- Next petang sessi kedua pula tukar orangnya. Tapi tak berani nak tidur sebab dia panggil nama dia tanya. Haa memang sedap lah. Aku kena ._.

By the way, esok test komputer. Nervous pun ada nak jawab. Malam tadi try buat kpp test kat lappy. First test gua gagal. Perh 78% dapat tapi memang lah first kan mesti nervous gila. Then aku buat 2 3 kali test alhamdulillah baru lulus. Soalan dia banyak ulang oooaa. Part bahagian C pasal undang-undang aku lemah sikit. Perhaps esok kat sana aku lulus :) tak lulus..haa bayar RM17 kalau nak ulang. Melayang duit aku. Insyaallah lulus. Kalau dah lulus tahun depan bawa motor lah jawabnya pergi sekolah. Hahahaha k jakun gila aku. Aku jakun sebab tak pernah bawa motor. Rumah takde motor. Anda faham.

1 comment:

wisata bakti alam said...


kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)